ŠKODA na Sachsen Classic 2012
Producent samochodów ŠKODA weźmie udział w rajdzie zabytkowych samochodów Sachsen Classic, prezentując aż cztery swoje pojazdy.
Podczas zawodów Sachsen Classic, które w tym roku obchodzą swoje dziesięciolecie, nie zabraknie również ŠKODY. Producent postanowił wziąć udział w rajdzie, oddając do dyspozycji aż cztery swoje zabytkowe samochody, na co dzień dostępne do zwiedzania w muzeum marki w Saksonii.
Fot. Skoda | Škoda 1000mb Rallye
Jan Kopecký, utytułowany czeski kierowca rajdowy, zasiądzie za kierownicą ŠKODY 1000 MB Rallye. Widzowie wydarzenia Sachsen Classic 2012, podczas rajdu ujrzą także jedno sportowe coupé oraz dwa stylowe kabriolety marki ŠKODA, które także są częścią kolekcji saksońskiego muzeum producenta.
“Jesteśmy dumni z udziału aż czterech naszych pojazdów w jednym najbardziej popularnych rajdów klasycznych samochodów” – mówi Eva Ticová, szef pracowni konserwatorskiej muzeum.
“ŠKODA cieszy się jedną z najbogatszych tradycji wśród wszystkich producentów samochodów na świecie” – mówi Jan Kopecký. “Jestem bardzo podekscytowany, że mogę uczestniczyć w rajdzie i zasiąść za kierownicą historycznego i wyścigowego modelu marki” – dodaje kierowca.
Fot. Skoda | Škoda Felicia
ŠKODA 1000 MB Rallye, którą pojedzie Kopecký, wyprodukowana została w 1968 roku. Wyposażona w czterocylindrowy silnik o pojemności 1 litra – oraz z modyfikacjami stosowanymi w wyścigach – generuje moc 90 KM i osiąga prędkość 170 km/h.
Fot. Skoda | Škoda Popular Monte Carlo
Najstarszy pojazd z kolekcji Muzeum ŠKODY w Saksonii to Popular Monte Carlo wyprodukowany w Mladá Boleslav w 1936 roku. To eleganckie coupé z przedwojennych lat zostało zbudowane tylko w ilości 72 sztuk. ŠKODA Popular Monte Carlo zasilana jest czterocylindrowym, czterosuwowym silnikiem o pojemności skokowej 1386 cm³ i mocy 30 KM. Jego maksymalna prędkość sięga 110 km/h.
Elegancki kabriolet producenta, ŠKODA Tudor, zbudowany został w 1948 roku. Jest to samochód wyposażony w jednostkę napędową o pojemności 1089 cm³ i mocy 32 KM, co pozwala na rozwinięcie prędkości ok. 100 km/h. Model Tudor został wyprodukowany w ilości ponad 80 000 egzemplarzy.
Kolejny kabriolet, ŠKODA Felicia (typ 994) z 1961 roku, w rzadkim niebiesko-zielonym kolorze, posiada natomiast czterocylindrowy motor o pojemności 1089 cm³ i mocy 50 KM.
Fot. Skoda | Škoda Tudor Cabriolet
Sachsen Classic to jedno z najbardziej popularnych wydarzeń, które gromadzi fanów zabytkowej motoryzacji. Jego trasa sięga aż 615 km, a sam rajd rozpoczyna się 16 sierpnia 2012 roku w saksońskim mieście Zwickau.
Źródło: Skoda Auto Polska
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!