Auto Nostalgia czyli wrażenia po II edycji targów pojazdów zabytkowych
W ubiegły weekend w Warszawie w dniach 1-3 czerwca odbyły się II Tragi Pojazdów Zabytkowych „Auto Nostalgia”. W stosunku do roku poprzedniego organizator dołożył jeden dzień targowy (piątek) czyniąc go jako specjalny, przeznaczony dla mediów oraz osób z branży motoryzacyjnej. Niestety ponoć nie był on mocno oblegany, a w rozmowie z wystawcami raczej mówiono, iż nie cieszył się on w ogóle zainteresowaniem. To samo można było odczuć w pozostałe dni, media jakby zapomniały o tym wydarzeniu, a szkoda.
Co więcej w porównaniu z pierwszą edycją. Na pewno było znacznie więcej pojazdów, mowa tutaj oczywiście o samochodach, gdyż motocykli zwłaszcza przedwojennych było znów jak na lekarstwo. Niestety jeśli chodzi o pojazdy typowo zabytkowe to liczba tych również była mała. Nie mówimy tutaj o samochodach, których wiek wahał się między 25 a 40 lat, chodzi głównie o samochody przed, jak i tuż powojenne czyli rasowe oldtimery.
To tyle generalnie o pojazdach, a co z wystawcami firmy, usługi, itp.?
No cóż, tutaj zdziwienie gdyż zapowiadano, iż ubiegłoroczna edycja była czymś w rodzaju zaproszenia dla innych firm niebiorących udziału, że faktycznie wystawianie się na tego typu imprezach opłaca się. Niestety w tym roku liczba wystawców prezentujących swoje usługi była według mojego odczucia znacznie mniejsza. Co gorsza firmy takie jak np. BMW, Bosch nie pokazały się wcale, a były w zeszłym roku obecne. Inną niezrozumiałą sytuacją był brak obecności najstarszego i największego miesięcznika miłośników motoryzacji zabytkowej „Automobilista”.
W przypadku klubów motoryzacyjnych można było zaobserwować znacznie większe zainteresowanie targami co widać było po stoiskach i pojazdach przy nich wystawianych.
Co można było zobaczyć na targach?
Oczywiście sporo było aut ale te, które szczególnie wpadły w oko prezentujemy poniżej.
Z mojego punktu widzenia w 100% wywiązał się Pan Tomasz Skrzeliński, który w ramach swojego stoiska wystawienniczego prezentował samochody z pączku XX wieku. Piękne maszyny, które ciszyły oko każdego, kto koło nich przechodził.
Fot. Automobilia.pl | Metz z 1912 r.
Fot. Automobilia.pl | Reo z 1920 r.
Przy tej okazji warto wspomnieć, iż na targach został zaprezentowany jedyny i najstarszy pojazd z napędem parowym w Polsce – Grout z 1899 roku. Pojazd został odrestaurowany w naszym kraju i dumnie prezentował się zwiedzającym targi.
Fot. Automobilia.pl | Grout
Innym ciekawym pojazdem w czasie targów były mikrosamochód Messerschmitt KR200 z 1962 roku zaprezentowany na stoisku miesięcznika Classicauto.
Fot. Automobilia.pl | Messerschmitt KR200
Podsumowując targi i ich drugą edycję należy zastawić się poważnie na przyszłym rokiem co zrobić aby bardziej zmotywować tych wszystkich, którzy do tej pory nie brali udziału, a tych którzy wzięli raz aby znów prezentowali się. Obecna edycja subiektywnie patrząc przypominała bardziej wystawę motoryzacyjną aniżeli typową imprezę targową.
Fot. Automobilia.pl | II Targi Pojazdów Zabytkowych „Auto Nostalgia”
Jeżeli „Auto Nostalgia” ma pretendować do tej jednej, najważniejszej imprezy oldtimerowej w naszym kraju, niestety ale trzeba mocno popracować szczególnie nad obsadą wystawców, bo ci gwarantują frekwencję i prestiż imprezy!
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!