I Międzynarodowe Targi “Oldtimer Militaris” – relacja
Wczoraj (29 maja) wybrałem się na imprezę pt.: “I Międzynarodowe Targi “Oldtimer Militaris””, które odbywały się w miejscowości Chrcynno k. Nasielska (28-30.05). Do tej pory nie miałem okazji być na tego typu imprezie, tak więc jeszcze bardziej zależało mi na szybkim dotarciu do celu.
Ale zanim tak się stało, chwilkę mi to zajęło. Co prawda nie jest to daleko od Warszawy – jakieś 60 km, ale zanim udało mi się dojechać na miejsce, miałem z tym drobny problem. Niestety jedyny drogowskaz jaki był widoczny w Chrcynno to kawałek deski, która przypominała kształtem strzałkę, a na niej widniał napis, iż tą drogą dojedzie się na imprezę targową. To moim zdaniem stanowczo za mało i tutaj prośba do Organizatorów, aby lepiej oznakowali dojazd do następnej edycji targów.
Fot. Automobilia.pl | Citroën C4 P17 Kegresse
Wracając do samej imprezy, pogoda dopisała i w tym miejscu ważne podkreślenia, że jest to kluczowy element przy imprezach plenerowych, bez tego cały plan wziąłby w łeb. Nie wiem jak było dziś (w niedzielę) ale wczoraj z motocykli królowała niemiecka firma Zündapp w postaci cywilnej jak i wojskowej. Sporo było motocykli produkcji radzieckiej, stylizowanych na BMW coś a’la R-71. Z ciekawości zapytałem o cenę, bo naprawdę były ładnie przygotowane i co ważne zarejestrowane z kompletem dokumentów. Cena takiego motocykla z koszem to 8 tyś. złotych.
Dla miłośników samochodów terenowych, organizatorzy zaprosili silną grupę Willysów i GAZów. Jak bywa na tego typu imprezach, nie zabrakło przysłowiowych rodzynków. I tak można było obejrzeć sobie z bliska GAZa MM z 1942 roku. Pierwszy samochód ciężarowy masowo produkowany w ZSRR, który posiadał drewniano-brezentową kabinę bez drzwi oraz tylko jedną lampę po stronie kierowcy. Wynikało to z dużych oszczędności na metalu, który był towarem mocno deficytowym w czasie wojny.
Innym ciekawym pojazdem był lekki ciągnik NSU Kettenkraftrad Typ HK 101, zwany popularnie “Kettenkrad” lub Sd.Kfz. 2. Można było go podziwiać w części targowej, jednakże po moim pytaniu czy jest on na sprzedaż, na twarzy właściciela pojawił się DUUUŻY uśmiech. Źródłem napędu Kettenkrada był 1,5 litrowy, czterocylindrowy, górnozaworowy silnik od samochodu Opel Olimpia, o mocy 36 KM.
Fot. Automobilia.pl | NSU Kettenkraftrad Typ HK 101
Ostatni z pojazdów, który wzbudził moje zainteresowanie to Citroën C4 P17 Kegresse z 1929 roku na gąsienicach. Poza prezentacją pojazdów, odbył się ciekawy pokaz uruchomienia silnika od czołgu T-34! Coś niesamowitego jak to chodzi! Podsumowując impreza bardzo fajna i pewnie z roku na rok, będzie się cieszyć coraz większym zainteresowaniem bo jest na co popatrzeć.
Więcej zdjęć do obejrzenia w galerii tutaj.
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!