Powrót do przeszłości – samochody elektryczne
Co prawda już po Targach “Retro Classics 2010”, ale warto o tym wspomnieć, gdyż temat wydaje się być ciekawy zwłaszcza, że pojazdy napędzane za pośrednictwem energii elektrycznej i/lub innymi niekonwencjonalnymi paliwami, stają się coraz częściej popularne na drodze.
Każdy kto się interesuje tą tematyką, mógł na Targach w Stuttgarcie, obejrzeć wystawę, która była poświęcona pojazdom z napędem elektrycznym, wyprodukowanym na przestrzeni ostatnich 100 lat.
Fot. Porsche | Lohner-Porsche
Kilka dat z historii:
- w 1881 roku Gustave Trouvé prezentował na Międzynarodowej Wystawie Elektryczności trójkołowy pojazd z napędem elektrycznym,
- w 1882 roku Werner Siemens zaprezentował czterokołowy pojazd “Elektromote”, wyposażony w napęd elektryczny, zasilany poprze trakcję, coś na wzór dzisiejszych trolejbusów (ponoć pierwszy trolejbus na świecie),
- w 1899 kierowca rajdowy Camille Jenatzy przekroczył prędkość 100 km/h (105,88 km/h), jadąc samochodem z napędem elektrycznym,
- w 1900 roku na Światowej Wystawie w Paryżu, Ferdinand Porsche zaprezentował samochód z napędem hybrydowy pod nazwą “Lohner-Porsche”, który posiadał jako napęd silniki elektryczne zamontowane na przednich kołach, zasilane za pośrednictwem akumulatorów i/lub małego generatora spalinowego.
Fot. Wikipedia | Elektromote
Źródło: retroclassics.de
Jeśli nasz serwis przypadł Ci do gustu, mamy małą prośbę – postaw nam wirtualną kawę. Ta filiżanka nie tylko nas rozgrzeje, ale też doda nam energii do dalszej pracy nad serwisem, aby był jeszcze lepszy. Twój gest to dla nas znak, że doceniasz naszą pasję i zaangażowanie. Dziękujemy, że jesteś z nami!